HALLITUKSEN JÄSENET

Ismo Turunen                 kuoron sihteeri

Veli-Matti Toivola

1-basso

Keijo Muukkonen           nuotiston ja kaluston hoitaja

Raimo Rouhiainen         nuotiston ja kaluston hoitaja

2-basso

Markku Ahola                 kuoron isäntä

Ahti Lampi

TAITEELLINEN JOHTO

SirpaLilius on koulutukseltaan kuoronjohtaja, laulunopettaja ja kanttori.

Kuoronjohtoa hänon opiskellut mm. Ulf Långbackan, Heikki Liimolan ja Matti Hyökin johdolla.
Sirpa on toiminut kuoronjohtajana ja laulunopettajana jo usean vuoden ajan pääkaupunkiseudulla, sekä Pohjanmaalla.

Hän on itse laulanut mm. Jubilate-kuorossa, Sibelius-Akatemian vokaaliyhtyeessä, sekä Carpe Diem –yhtyeessä.

Tällä hetkellä hän toimii kanttorina Siuntion ruotsinkielisessä seurakunnassa.

Mieskuoro Lohjan Miesten lisäksi hänen johdollaan toimii myös lohjalainen naiskuoro Lonnat.

Mieskuoro Lohjan Miehet ry. hakee uutta taiteellista johtajaa.

Mieskuoro Lohjan Miesten nykyinen taiteellinen johtaja on johtanut kuoroa alkaen vuodesta 2017. Hän jää pois toiminnasta kevään 2024 lopulla joten kuoro tarvitsee uuden johtajan syksystä 2024.

Kuoro on perustettu v. 1945, josta lähtien kuoron toiminta on jatkunut yhtäjaksoisesti. Kuoron 80 -vuotis  juhlavuosi on lähellä.  Kuoro harjoittelee edelleen innostuneesti uusia ohjelmistoja. Mieskuoro Lohjan Miehet kuuluu olennaisena osana lohjalaiseen musiikkikulttuuriin. Kuoron vahvuus on vaihdellut 30 ja 60 välillä vakiintuen nykyiseen n. 35 laulajaan. Perinteiseen vuosittaiseen toimintaan kuuluvat  kevätkonsertti (2024 laulamme Jamppa Tuomisen lauluja), Vappusimaus, heinäkuun yhteislaulutilaisuudet Museomäellä, Itsenäisyyspäivä, joulukonsertit, eri  kirkkopyhien yhteyteen liittyvät esiintymiset (mm. Kaatuneitten muistopäivä) sekä muita tilaisuuksia eri kokoonpanoissa yhteensä lähes 20 kertaa vuodessa.

Kuoro toimii yhtenä aikuisoppilaitos Hiiden Opiston kurssina.  Opisto maksaa lukuvoden osalta kuoronjohtajan palkkion. Kuoro, joka on rekisteröity yhdistys, maksaa puolestaan johtajan palkkiot esiintymisistä ja niitä varten mahdollisesti tarvittavista ylimääräisistä harjoituksista.

Mieskuoro Lohjan Miehet tekee tiivistä yhteistyötä sekä Lohjan seurakunnan että Lohjan kaupungin kanssa. Yhteistyötä on tehty myös Lohjan orkesterin,  Lohjan Harmonikkakerhon ja Hiiden Opistossa toimivan Lonnat -naiskuoron kanssa. Kuoro on ollut lähes koko olemassaolonsa ajan mukana pohjoismaisessa ystävyyskuorotoiminnassa, ensimmäinen vierailu tehtiin v. 1952 Tanskaan. Kuorolla on ystävyyskuorot Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa ja Islannissa, jotka tapaavat toisensa kolmen vuoden välein vuorotellen eri maissa, seuraavan kerran kesäkuussa 2024 Ringerikessä Norjassa.

Kuoron yhteydessä on muutaman viimevuoden ajan toiminut kevyempää musiikkia esittävä laulu- ja soitinyhtye Wanhaa Wiiniä, joka esiintyy pääasiassa yksiäänisesti. Ryhmä on hyvä ponnahduslauta aloittelevalle kuorolaulajalle. Mieskuoroon on muutenkin helppo liittyä. Uudet laulajat otetaan lämpimästi vastaan, tueksi uudelle laulajalle annetaan "kummiksi" kokenut laulajaveli. Kuoron uudelta jäseneltä ei vaadita kuorokokemusta saatikka solistisia kykyjä.

Hakuprosessin aikataulu:
Hakuaika 1.1.2024 – 29.2.2024.
Hakemusten käsittely 15.3.2024 mennessä.
Hakemusten käsittelyn jälkeen kutsutaan osa hakijoista haastatteluun maaliskuun aikana ja ennen valintaa annetaan uudelle johtajakandidaatille ja kuorolle mahdollisuus tutustua toisiinsa koejohtotilanteessa maaliskuun lopulla.

Yhteydenotot:
Kuoron puheenjohtaja Pauli Tamminen, 040 580 8957, pauli.tamminen@kolumbus.fi